Екологічне виховання
- Глобальні екологічні проблеми
- Природа нашого краю
- Їстівні та отруйні гриби
- Перша допомога
- Шляхи вирішення екологічних проблем
- Система «Природа-людина»
- Екологічне становище регіону
- Здоров’я людини
- Праця та відпочинок
- Правила поведінки в природі
- Природні пам’ятки Донецького краю
- Екологічна криза, шляхи виходу
Сьогодні проблемі екологічного виховання і освіти у всьому світі приділяється велика увага. Можна сказати, що наш час - це період тотального екологічного всеобучу, коли основи екологічних знань викладають усім, починаючи з дитячого віку - в школах і інститутах, на різних семінарах і курсах, по радіо і телебаченню - і закінчуючи підвищенням рівня екологічної освіти керівників усіх рангів в усіх країнах, на усіх континентах.
Завдання загальноосвітньої школи полягає не тільки в тому, щоб сформувати певний обсяг знань з екології, а й сприяє набуттю навичок наукового аналізу явищ природи, свідомості значущості своєї практичної допомоги природі.
Однією з ефективних форм роботи з вивчення екології є дослідницька діяльність, в ході якої відбувається безпосереднє спілкування учнів з природою, здобуваються навички наукового експерименту, розвивається спостережливість, пробуджується інтерес до вивчення конкретних екологічних питань. Орієнтованість шкіл на виховання дітей з екології в природній обстановці дозволяє навчаються активно долучатися до дослідницької роботи з вивчення природних середовищ та екосистем свого рідного краю, брати участь в екологічних конкурсах, олімпіадах, літніх таборах, екологічних експедиціях, обмінюватися результатами досліджень через сучасні телекомунікаційні засоби.
Екологічні знання і вміння потребують реальному закріплення екологічної практикою. Успішне екологічне виховання школярів може бути забезпечене лише за тих умов, що воно здійснюється цілеспрямовано і систематично, і що в цьому процесі одночасно беруть участь сім'я і школа, тобто вплив з боку школи підкріплюється активною діяльністю батьків у тому ж напрямку